ludzie i ich osobowość.

11:45 AM



 Zastanawialiście się czasem nad tym jakimi bylibyście osobami gdybyście urodzili się w innym kraju, środowisku czy rodzinie?
 Każdy z nas jest sobą, no podobno, jedni ludzie mają ciekawy charakter drugich zaś nienawidzimy. Oceniamy ludzi po ich charakterze. Już kiedy rodzimy się mamy wolną wolę chociaż nie jesteśmy tego świadomi. Ludzie popełniają błędy jaki i podejmują dobre decyzję. Są sytuacje w których każdy z nas zachował by się zupełnie inaczej. Zastanowimy się od czego to wynika.

 Najprostszą odpowiedzią jaka zaraz się nasuwa jest to, że każdy z nas ma inny charakter. Tylko co na niego wpływa? Ludzie podczas swojego życia napotykają pełno przeszkód i niezręcznych sytuacji, wraz z upływam czasu uczą się jak na nie reagować. Każde nasze słowo, każda nasza reakcja niesie za sobą jakieś konsekwencje. Nauczyliśmy się zachowywać w ten sposób aby konsekwencje naszego zachowania były dla nas jak najbardziej pozytywne. Czasem popełniamy błędy i czasem jesteśmy w takich sytuacjach, w których nie wiemy jak się zachować, ale to właśnie wtedy się uczymy.

 Uznajmy za przykład dziecko, które w dzieciństwie po rozpłakaniu się dostawało to na co miało ochotę i drugie dziecko, którego płacz i wymuszenia rodzice karcili. Co z tego wyniknie w sytuacji gdy weźmie się oboje dzieci i postawi przy nich smaczny tort, ale nie pozwoli go dotknąć?
 Pierwsze dziecko rozpłacze się, ponieważ uzna to za najlepszy sposób na wymaganą reakcję, tudzież nabycie tortu, a dziecko drugie poszuka innego sposobu na uzyskanie swojego celu, płacz pierwszego dziecka uzna za bezcelowy.

 To samo dzieje się w świecie dorosłych, ludzie reagują na dane sytuacje w sposób wyuczony. Oczywiście, trzeba też wspomnieć o tym, że każdy z nas ma inne priorytety, oraz zmieniają się one w ciągu naszego życia, oraz w ciągu jego trwania uczymy się coraz to nowych rzeczy.
 Biorąc to pod uwagę możemy uznać, że nasz charakter to zlepek wyuczonych zachowań ze względu na reakcje jakie chcemy osiągnąć zgodne z naszymi priorytetami i oczekiwaniami.
 Jeśli mamy już świadomość czym jest charakter, możemy dojść do prostego wniosku - ludzie się zmieniają, nie stoją w miejscu, cały czas się czegoś uczą i dochodzą do nowych wniosków, czasami w życiu jakiejś osoby całkowicie zmieniają się jego priorytety, więc i pożądane reakcje, jego osobowość ulega zmianie.

 Czasami dziwi mnie to jak ludzie głupio wierzą w to, że ludzie wiecznie są tacy sami, jak dostaje wiadomości o treści "czemu się zmieniłaś, kiedyś byłaś fajniejsza, bądź taka jak byłaś kiedyś", proszę was, tak się nie da, nasze życie upływa jak powietrze z balonika, dlatego żyjemy chwilą i zmieniamy się, bo widocznie nasza poprzednia osobowość nie byłą wystarczająco dobra.

You Might Also Like

17 komentarze

  1. Świetna notka,serio zacnie Dokładnie,mnie takie komentarze rozśmieszają.
    Co do zmian.Rzeczywiście to zależy od wszystkiego i przez całe życie kształtujemy swój charakter.Irytują mnie tylko osoby które mówią ''jestem do niczego,za co Ty mnie lubisz?Jestem głupią chamką'' blablabla... Ale jak można o sobie tak mówić skoro to my decydujemy o tym jacy jesteśmy,w ten sposób robimy tak aby było najlepiej.

    ReplyDelete
  2. dobre porównanie z Naruto i Sasuke.

    ale Sasuke to chuj ._.

    ReplyDelete
  3. Masz rację,myślę też,że czasem myślimy,że ktoś się zmieniła a tak na prawdę dopiero poznajemy prawdziwe oblicze tej osoby.

    ReplyDelete
  4. swietny blog masz dużo fajnych pomysłów .:D


    Polecam także swojego bloga:
    mystrangee-lifee.blogspot.com

    dopiero zaczynam :D

    ReplyDelete
  5. Sama prawda..
    Ahh mnie też Naruto skłaniał do takich przemyśleń.

    ReplyDelete
  6. Często też mam takie "rozkminy".
    Gdybym wybrała inne gimnazjum, innych znajomych.. miałabym zupełnie inne życie, priorytety..
    Cieszę się też, że urodziłam się i wychowywałam w mieście - jak patrzę na niektórych (nie mówię o wszystkich), którzy są z rdzennych wiejskich rodzin to 99% (przynajmniej ja tak zaobserwowałam) to no cóż.. prostackie osoby, które tylko czekają na momenty, żeby Cię obrażać (tak, nawet bez powodu, ale nie będę tu swojej historii przytaczać). Też w większości rodzin wielodzietnych nie jest tak, że wszystko trafia do jedynaka (więcej pieniędzy przypadających na niego. Nie, nie jestem aż taką materialistką ale zakupy bardzo lubię :p). No i rodziny, w których nie czyta się książek a dla mnie to byłby koszmar i cieszę się, że miłość do nich od urodzenia mi wpajano :pp

    Kejt

    ReplyDelete
  7. masz racje, sama zaczynam się nad sobą zastanawiać po tej notce.Motywujesz aby się zmienić . dziekuje <3

    ReplyDelete
  8. Dlatego często dzieci są bardzo podobne do rodziców. Pomijając już geny.

    ReplyDelete
  9. Mimi, jesteś dla mnie wielka. Bardzo interesująco piszesz, aż chce się czytać. :)
    chocolatexlatte.blogspot.com
    Zapraszam.;)

    ReplyDelete
  10. Bardzo odważne przemyślenia jak na te czasy,chyba należą się gratulacje.To o czym piszesz zawiera w sobie dużo sensu i racji,zmiany goszczą w naszym życiu codziennie,mogą one być drobne bądź poważniejsze,lecz i tak wpływają na nasz charakter.Poprzez te zmiany człowiek się ciągle uczy,zmienia.To jest naturalne.Niestety ludzie popularni mają tego pecha,iż każdy błąd,zmiana jest im często wypominana,zauważana i niezapominana.Najdziwniejsze jest to,że ci ludzi którzy sami wytykają co tylko się da,ma się rozumieć są bez winy a ich charaktery są bez skazy.
    Cóż,mój komentarz nie miał na celu nikogo obrazić,lecz rzeczywiście ta notka daje nam spory temat do refleksji "kim naprawdę jestem"!
    Mimi mam jeszcze pytanie,jeżeli chodzi Sasuke i Naruto,to co sądzisz o ich przyjaźni i za kim jesteś w ich odwiecznej rywalizacji?Prosze o odpowiedź w komentarzu.
    Sora.

    ReplyDelete
  11. SPOILER DLA POCZĄTKOWYCH FANÓW NARUTO!!!


    Na którym odcinku naruto jesteś ? Bo mnie się wydawało że on już przestał wierzyć w to że Sasuke stanie się taki jak kiedyś . Sam stwierdził że walka z nim będzie na śmierć i życie . Naruciak teraz trenuje po to żeby z nim wygrać _._

    ReplyDelete
  12. Nolp, mylisz fakty, Naruto teraz trenuje bo wielka wojna sie zbliza i glupio by bylo przegrac z Madara i byc jego niewolnikiem nie?

    ReplyDelete
  13. nie byłby niewolnikiem.zginąłby gdy wyjmowanoby z niego kyuubiego. sadz ze naruto jest w tym naiwny,że sprowadz sasuke na dobra droge,ale jego marzenie jest zarazliwe.:)

    ReplyDelete
  14. Też często tak mam i myśle, co by było gdybym była kimś innym.
    Świetna notka.

    ___________________________________

    Serdecznie zapraszam: http://suephotographiclife.blogspot.com/

    blog fotograficzny :)

    ReplyDelete
  15. Wg. mnie to jak teraz działamy nie jest całkowicie zależne od działań wyuczonych w przeszłości. Jest także ukształtowane przez to, co załapała nasza podświadomość. Czyli np. podświadomość pamięta co się stało gdy my byliśmy mali, jakieś przypadkowe zdarzenia na ulicy itp, czyli coś czego nawet nie kojarzymy i nie zwracamy uwagi. A te wszystkie małe szczególiki kształtują naszą przyszłość. W skrócie to my jesteśmy przeszłością, a przyszłość jest w nas. Ba dum tsss >:-).

    ReplyDelete
  16. Niestety "z kim przestajesz takim się stajesz" - to jest często najgorsze :(

    ReplyDelete