japanese emoticons- kaomoji (^__^* )

12:25 PM


 The fact that countries of east differ from our realty is nothing strange. One of most seen difference are... emoticons! In contrast to those from the west, they are not rotated and can express surprisingly a lot of emotions. Let me say that I use them more than ours. Mostly because they look way more cute. Their name is Kaomoji, that name comes from words kao- face and moji- write.
 To, że kraje wschodu potrafią się diametralnie różnić od naszej rzeczywistości już absolutnie nikogo nie dziwi. Jedną z najbardziej zaskakujących różnic są... emotikonki! W przeciwieństwie do tych z zachodu nie są obrócone i potrafią wyrazić zaskakująco dużo emocji. Prawdę mówiąc ja używam ich znacznie częściej od tych "naszych". Głównie dlatego, że są dużo bardziej ekspresyjne i słodziutkie. Nazywają się Kaomoji, to wyrażenie pochodzi od słów kao- twarz i moji- pisać.


happy/radosne
(●´∀`●)ヽ(;▽;)ノ(⌒▽⌒)☆(≧∇≦)/
O(≧∇≦)Oヽ(*≧ω≦)ノヽ(*・ω・)ノ(^ω^)
。◕‿◕。⊙ω⊙o (◡‿◡✿)(◕‿◕✿)
(◕.◕ )(∩_∩)(•ิ_•ิ)(/•ิ_•ิ)/
へ(゜∇、°)へΨ(´▽`)Ψ(°◇°;)ლ(╹◡╹ლ)
(ღ˘⌣˘ღ) ♫(✿◠‿◠)✖‿✖(◑‿◐)
(∩▂∩)(¬‿¬)ʘ‿ʘ(─‿‿─)
≖‿≖
angry/wkurzone


(>_<)ヽ(o`皿′o)ノo(>< )oヽ(≧Д≦)ノ
(((p(>o<)q)))(/゚Д゚)/(¬д¬。)ヽ(#`Д´)ノ
(¬、¬)(≧σ≦)(#`д´)ノ(´Д`)
(¬_¬)ノ└(>o< )┘凸(`⌒´メ)-`д´-
o(≧o≦)o(⋋▂⋌)(◣_◢)щ(*Д*щ)
(¬▂¬)(¬_¬)
fallen in love/zakochane

(´∀`)♡(‘∀’●)♡(*°∀°)=3(。・ω・。)ノ♡
(o⌒.⌒o)(ღ˘⌣˘ღ)(✿ ♥‿♥)
crafty/podstępne

ψ(`∇´)ψo(`ω´*)o(`ε´)Ψ(`◇´)Ψ
(・`ω´・)

kiss/buziaczki


(´ε` )♡(TεT)|( ̄3 ̄)|(ΘεΘ;)
afraid/wystraszone

(ノдヽ)ヽ(゚Д゚)ノ(/_\)(/.\)
startled/zaskoczone

(((( ;°Д°))))\(>o<)ノ∑(O_O;)w(°o°)w
⊙0⊙⊙▂⊙щ(゜ロ゜щ)
shy/nieśmiałe
(/ω\)(^_^;)(‘-’*)(*´∀`*)
(⌒_⌒;)
asleep/zaspane

( ̄。 ̄ )(*´ο`*)(;´ρ`)\(´O`)/
(∪。∪)。。。zzz(-_-) zzz(⇀‸↼‶)
worried/zmartwione

⊙﹏⊙ミ●﹏☉ミ((*゜Д゜)ゞ”(⊙…⊙ )
( ´△`)(-’๏_๏’-)
tearful/zapłakane

( TДT)╥﹏╥(‘A`)(┳Д┳)
(´Д`。)。・゚゚・(>д<)・゚゚・。(。┰ω┰。)ヽ(●゚´Д`゚●)ノ゚
(ㄒoㄒ)⊙︿⊙o(╥﹏╥)o(;*△*;)
(╯︵╰,)(∩︵∩)
apologetic/przepraszające

<(_ _)>(シ_ _)シ<(。_。)>
dead/martwe

(#+_+)(o_-)(u_u)(+_+)
(✖╭╮✖)٩(×̯×)۶(x_x;)
It's true that they are cute? I love them.
Są przeurocze, prawda? Uwielbiam je.
 ヽ(*≧ω≦)ノ.

You Might Also Like

26 komentarze

  1. Ostatnio pobrałam sobie na telefon aplikacje z tymi wszystkimi emotikonami, żeby móc używać ich podczas pisania smsów ^^ Są genialne :D

    ReplyDelete
  2. Jak dla mnie są mało czytelne i trudne w użyciu - wielu tych znaków po prostu nie ma na klawiaturze. Użycie takich emotek w smsie byłoby masakrą. Napieprzanie unikodem kojarzy mi się z pokemonami i słitaśnymi blogaskami. Poziome emotki są fajne, ale uproszczone, np. często używane przeze mnie ^^.

    ReplyDelete
  3. Ja właśnie takich najczęściej używam ⌒‿‿⌒

    ReplyDelete
  4. moji nie znaczy pisać tylko znak 文字 (文 literatura, sztuka; 字 znak pisany) moji to nawet nie czasownik, pisać = kaku 書く

    ReplyDelete
  5. Jej! Wiedziałam, że takowe istnieją...ale nie zastanawiałam się nad nimi zbytnio...Ale..jak zobaczyłam je tutaj...aż tyle!
    ZAKOCHAŁAM SIĘ :D
    (─‿‿─)Jeeej!

    ReplyDelete
  6. O tak są strasznie słodkie! ^^

    ReplyDelete
  7. Ta mnie powaliła! (✖╭╮✖)

    ReplyDelete
  8. są mega słodkie, widziałam je już wcześniej na tumblru, ale nie czułabym się dobrze, gdybym miała je ciągle kopiować do rozmowy. D: wole używać naszych ''europejskich emotikon''.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kopiuj, wklej, kopiuj, wklej, to nie jest faajne ::(

      Delete
  9. (∪。∪)。。。zzz ta sweet :3

    ReplyDelete
  10. Wszystkie są słodziuuuutkie i nie potrafie wybrać najlepszej :D

    ReplyDelete
  11. Kaomoji są takie słodkie *o*
    Zastanawiam się czy gdy je piszesz to je kopiujesz czy są one gdzieś ukryte na klawiaturze? c:
    Chodzi mi np. o te: ヽ(*・ω・)ノ, (≧∇≦)/, 。◕‿◕。

    ReplyDelete
  12. Jakie słodkie ! A szczególnie to ⊙0⊙ i ⊙ω⊙. Ja najczęściej z nich uzywam >.< ale bez nawiasów po bokach ;)

    ReplyDelete
  13. Jakie urocze! Ja też głównie ich używam (=^.^=)

    ReplyDelete
  14. Szkoda, że my mamy takie ograniczone możliwości co do emotikon :(

    ReplyDelete
  15. Z niektórymi się spotkałam, ale nie wiedziałam że jest ich tak dużo i iż jest tyle kategorii.
    Ja lubię szczególnie jedną, której tu nie ma:

    o(=^.^=o)

    Koteczek.

    ReplyDelete
  16. Ja rzadko ich używam, aczkolwiek mnie urzekają :3

    ReplyDelete
  17. Wiesz co? Rzucę sobie hejta. Zostaw angielski i zajmij się polskim. Z angielskim niezbyt ci wychodzi, to chociaż podszkól się w polskim. Nie próbuj pisać dosłownie tego samego w obu językach, bo to nie brzmi w obu dobrze, a często po prostu nie ma jakiegokolwiek sensu.
    (tak, będę anonimowa, bo boję się tego powiedzieć Ci w twarz <3)

    ReplyDelete
  18. Przyznam się, że często korzystam z emotikonek z twojej strony <3 Zawsze można je łatwo wyszukać przez internet i są fajnie rozgrupowane.
    ╮(●//▽//●)╭

    ReplyDelete