Krytyka kończy się tam gdzie zaczyna się agresja

5:39 AM


 Dzisiejszy post będzie nawiązywał w pewnym stopniu do poprzednich, więc przygotujcie się na dawkę mojego kontrowersyjnego podejścia i szczerej opinii. Poza tym nie będzie przetłumaczony na język angielski ponieważ wstyd by mi było pokazać całemu światu w jakie zacofanie panuje w naszym kraju. Naprawdę, to jeden z takich momentów w którym naprawdę czuje się źle patrząc na nasz naród, co więcej, mam ochotę stąd uciekać. Niestety wtedy sobie przypominam, że to jest mój dom, a poza tym jak nie takie osoby jak ja to nikt go nie ogarnie.

 Zacznijmy od początku. W USA uznano, że osoby tej samej płci mają prawo się hajtać. No i ludzie zaczęli z tego powodu radośnie świętować ustawiając sobie kolorowy filtr na zdjęciach profilowych o czym pisałam tutaj. Jeśli ktoś ustawi sobie taką tęczową flagę, jego przyjaciele na facebooku odmiennej orientacji poczują się wspierani, lepiej, choć raz w centrum uwagi, jak ktoś ważny. Daje im to wsparcie i radość a generalnie chyba stać nas na to by dawać tyle od siebie swoim bliskim czy nawet obcym ludziom, bo jeśli nie o to chodzi w życiu to naprawdę nie wiem o co.

 Ludzie na całym świecie przyłączyli się do akcji. Teraz zgadnijcie, w którym kraju zrobiło się z tego powodu nieprzyjemnie. Tak, właśnie w naszym.

 Pewien odsetek społeczeństwa uznał, że mu się to nie podoba. Ok, rozumiem, każdy może mieć prawo do wyrażania swojego zdania i to szanuję kiedy jest to wyrażone w kulturalny sposób. Jednak problem się zaczyna kiedy ta "krytyka" przeradza się w agresje słowną i nawoływanie do nienawiści. W tym wypadku nie ma żadnej taryfy ulgowej, nie będę tego akceptowała i nie mam zamiaru.



 Jednak wiecie co mnie najbardziej odrzuciło w ich zachowaniu? Profanacja naszych symboli narodowych, czegoś za co nasi przodkowie oddawali życie. Jest to nieznajomość własnej historii i brak szacunku dla ludzi, dzięki którym mogą teraz żyć w wolnym kraju i uczyć się w ojczystym języku. Nasi przodkowie oddawali własne życie za przetrwanie tych symboli.


 Już tłumaczę jeśli ktoś nadal nie wie o co chodzi. Pewna grupka ludzi utworzyła ruch wspierający homofobię, seksizm, segregację rasową i religijną, a na swój symbol wybrali sobie polską flagę. Umieszczenie sobie jej na zdjęciu profilowym oznaczało dołączenie do tej akcji, miała to być odpowiedź na tęczowe avatary. Profanują symbole narodowe, nie tylko flagę, ale również herb Polski Walczącej. Przypomnijcie sobie z kim ludzie w tamtych czasach walczyli. Właśnie z nazistami, których idee są teraz propagowane pod symbolami polskich znaków narodowych. Jest mi za to wstyd.

 Z początku myślałam, że każdy zdrowo myślący człowiek też to zauważy. W myśl zasady, że z idiotami się nie dyskutuje bo są za głupi by zrozumieć logiczne argumenty uznałam, że najskuteczniejszym wyjściem będzie po prostu odcięcie się od nich by nie strzępić sobie nerwów. Tak też zrobiłam, po czym napisałam co o tym myślę na moim profilu, możecie to zobaczyć tutaj.


 Oczywiście większość osób zgodziła się z moimi słowami, ale pojawiły się też osoby, które mnie skrytykowały, za uwaga- brak szacunku do symboli narodowych. Rozumiecie? W komentarzach wypowiadały się też osoby, które zupełnie nie rozumiały o co mi chodzi.

 Jeden z komentarzy brzmiał:

 "Serio Ciebie nie rozumiem i nie że chce wywołać jakieś nie wiem kłótnie czy coś w tym stylu ale wyrzucać kogoś ze znajomych bo ma filtr biało-czerwony to tak jakby wyrzucać kogoś bo ma czarno białe zdjęcie Bez sensu"

 Nie, tutaj nie chodzi o sam filtr, nie chodzi o flagę, nie chodzi o moje poczucie estetyki. Po prostu nie akceptuję ideologi jaką to za sobą niesie i tak podłego wykorzystywania tak ważnych dla nas symboli.

Następny:

" A co ma posiadanie Polskiej flagi na profilowce do bycia homofobem? Nie propagowanie zwiazkow homoseksualnych a obrazanie i wyzywanie, wlacznie z zyczeniem smierci osobom z taki zwiazkow to moim zdaniem calkiem dwie rozne rzeczy."

 No właśnie, odpowiedzmy sobie na to pytanie. Co ma posiadanie Polskiej flagi na profilówce do bycia homofobem? Odpowiedź na to pytanie zna już każdy, kto czyta ten tekst, myślę, że nie muszę się powtarzać. Myślę, że równie dużym problemem jest niewiedza naszego społeczeństwa, które albo nie widzi w tym problemu, albo go po prostu ignoruje. To też główny powód, dla którego o tym piszę, aby uświadomić ludzi i zmniejszyć niedoinformowanie.

 Wracając do tej Polskiej flagi, problem polega nie tylko na bezczeszczeniu jej. Prawdziwy kłopot jest głębiej, mam na myśli zasłanianie się nią. To dopiero budzi we mnie odrazę. To jak zamachowiec, który zasłania się małą dziewczynką przed kulami. Dosłownie "I co mi zrobicie? Strzelicie w tą dziewczynkę by mnie pokonać? Poświęcicie ją?" tak dla mnie wygląda, kiedy słyszę od takich osób "I co, zabronisz mi? Masz jakiś problem do polskiej flagi?". Tak jak tutaj.

 Tak więc to teraz TWOJA wina, że nie podoba ci się to co sobą reprezentują. To TY nie szanujesz wartości narodowych. To CIEBIE powinno się teraz oskarżyć, o brak tolerancji. Tak, no bo przecież jak możesz krytykować to, że ktoś ustawił sobie flagę Polski? Bo to przecież wcale nie tak, że nie podoba ci się, że ktoś ją profanuje.




 Nie było by tego problemu gdyby wybrali sobie jakikolwiek inny symbol. Na przykład w myśl ich idei- flagę nazistów. No proszę bardzo, idealnie, jak chcą wysyłać ludzi do gazu, mordować i walczyć o czystość rasy. Ale oczywiście ustawić sobie Polska flagę wygodniej bo jej jakakolwiek krytyka zostanie zawsze źle odebrana.



 Tylko, że oni nie ustawili sobie tej flagi z dumy mieszkania w tym kraju, płacenia w nim podatków, jego historii, rozwijania go i miłości do niego. Zrobili to by szerzyć nienawiść. Ukradli i ośmieszyli naszą flagę by uczynić z niej symbol nienawiści. Ja tego nie mam zamiar tolerować, ani się temu przyglądać, nie pozwolę na to. Nasi przodkowie walczyli przeciwko nazistom, broniąc tej flagi, teraz my musimy sprzeciwić się tym samym ideom, które pod tą flagą próbują się ukryć.



 Oczywiście jest też grupa ludzi, którzy nieświadomie dołączyli do tej akcji, bywa i tak i nie trudno się z tym zgodzić. W takim wypadku dobrze by było uświadomić ich co w ten sposób popierają bo to wcale niestety nie są wartości patriotyczne. I właściwie po to powstała ta notka, by uświadomić ludziom jaki błąd popełnili.

 Nie piszę jej dlatego, że jestem po stronie równości dla wszystkich, w tym wypadku to sprawa drugoplanowa (poza tym jeśli taka krytyka jest przedstawiona w kulturalny sposób to nie mam nic przeciwko niej). Piszę ją bo nie zgadzam się aby ktoś wykorzystywał ważne dla mnie symbole do szerzenia nienawiści. Nigdy nie zaakceptuję takiego zachowania, to w naszym interesie- polaków, jest ich bronić. Nasi dziadkowie umierali w ich obronie. Nie pozwólmy nikomu ich ukraść ani sprofanować pod żadnym pozorem.

Poza tym zapraszam was do przeczytania poniższych artykułów:

http://julianjelinski.natemat.pl/147085,zlodzieje-flagi-flaga-nienawisci
http://wiadomosci.onet.pl/zakaz-pedalowania-pod-flaga-bialo-czerwona/tgvqst

Jeśli się ze mną zgadzacie, udostępniajcie ten tekst aby dotarł do jak największej grupy ludzi. Poniżej są wtyczki społecznościowe, wystarczy na nie kliknąć.

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Nie zgodzę się z tym że to Polska jest krajem zacofanym. Ta decyzja wywołała wzburzenie na całym świecie, zwłaszcza w samej Ameryce. Ja to czasami mam wrażenie, że jak ktoś nie napisze na wp czy Onecie, reakcji innych krajów na jakieś zjawisko, to panuje powszechne stwierdzenie że tylko Polacy zachowują sie w taki i taki sposób. No ale mniejsza. Zdziwilabys sie jak wiekszosc japonczynkow nie toleruje homo, jak bardzo sa rasistowscy etc. Tak samo koreanczycy. Z całą resztą tego co napisałaś zgadzam się w zupełności. To skandal że ci gimbopatrioci zwlaszczyli symbol narodowy z którym identyfikują się różni Polacy a w tym polscy geje, lesbijki, potomkowie imigrantów, którzy też czują się Polakami. To nie powinno mieć miejsca. Zauważ że naziole tez zawłaszczyli sobie swastyke, która sama w sobie nie jest przecież negatywnym symbolem. Z czymś takim trzeba walczyć ale i podchodzić do całej sytuacji z dystansem. Nietolerancja może cię spotkać nawet w mega tolerancyjnej Wielkiej Brytanii. Poza tym jak sama napisałaś, trzeba zostać i zmieniać, uświadamiać żeby jeśli nie ty, to Polacy istniejący długo po tobie mogli żyć w ojczyźnie, która ich nie piętnuje i nie wyklucza. O!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wskaz mi prosze Japonczyka czy Koreanczyka, krzyczacego cos w rodzaju "pedaly do gazu!". Nie potrafisz? No wlasnie, bo nie masz pojecia o mentalnosci tych ludzi, a wypowiadasz sie na ten temat. W tekscie mowa jest o agresji, a nie o nietolerancji, co autorka zreszta podkreslila. Prosze, starajcie sie czytac teksty chociaz z pobieznym rozumieniem.

      Delete
    2. przestałam czytać po pierwszym zdaniu

      Delete
    3. Akurat personalne ataki są słabe, bo tak się składa że mam pojęcie o mentalności jednych i drugich bo miałam i nadal miewam z nimi do czynienia. To że nie drą się "pedały do gazu" nie znaczy ze homoseksualizm jest tam powszechnie tolerowany,bo niechęć do inności można okazywać na milion innych sposobów anonimie. Ale nie o tym ta dyskusja

      Delete
  2. A najśmieszniejsze jest, jak krytykują parady równości, bo ktoś w lateksie wyszedł. Przecież to parada! Na paradzie ludzie się bawią! Ale jak oni rozpieprzają 11 listopada pół stolicy, to to patriotyzm. Wkurza mnie coś takiego. Każdy ma prawo kochać, pod warunkiem, że nie krzywdzi tym innych.
    Świetna notka ♥ ja też paru znajomych skasowałam, bo używanie polskiej flagi do propagowania nietolerancji i nienawiści mnie rani. Może nie skasowałam ich przez samą flagę, ale głównie przez chamskie, ograniczone i nietolerancyjne komentarze.

    ReplyDelete
  3. ten post pisała osoba która sama zniewaza publicznie symbole narodowe, za to grozi kara grzywny lub pozbawienia wolnosci do roku, propagujac homoseksistowskie zachowania nie mozna obrazac symboli narodowych, owszem mozna byc kosmopolita, ale nie do tego stopnia, Polska to ojczyzna w ktorej autorka tekstu zyje i zal mi tych milionow Polakow ktorzy zgineli w czasie II Wojny Światowej po to zeby taka osoba mogla teraz profanowac symbole narodowe, zachowanie autorki jest pierwotne, mozna by ujac ze Rhesus ma wiecej samokontroli nad soba, czepiajac sie barw narodowych autorka powinna miec na uwadze ze podczas II WŚ w obozach panowal "odwrócony dekalog" gdzie to ludzie walczyli o byt, w poscie jest ze nazisci walczyli o biala Polskę, a autorka walczac o teczowe barwy ponizajac Polakow, (nie mowie o pseudo patriotach) sama staje sie dziedziczka nazistowskich ideologii. Piszac nastepnego posta radzę używać więcej mózgu niz pierwotnej rządzy bycia "na czasie". HWAŁA BOHATEROM

    ReplyDelete
    Replies
    1. chciałam napisać że orzekanie o winie przed wyrokiem sądu jest niezgodne z prawem, ale doczytałam do końca i zobaczyłam "HWAŁĘ" przez samo "h" i stwierdziłam, że marny troll... a było tak śmiesznie :(

      Delete
    2. Mam szczerą nadzieję, że to troll bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś może mieć aż tak duży problem z czytaniem ze zrozumieniem.

      Delete
    3. Troll. chwała przez H? Nie wierzę że ktoś moze być tak głupi. Poza tym ten koment to jakis pozbawiony logiki bełkot. Obvious troll is obvious.

      Delete
  4. Najlepiej by było, gdyby i jedni i drudzy zajęli się sobą. I nie byłoby problemu. Bo obie strony są winne.
    Ci z biało-czerwonym filtrem nietolerancji, a ci z tęczowym, prowokowania takich reakcji.
    Gdyby cieszyli się ludzie z zalegalizowania na spokojnie, nic by się nie stało.
    Absolutnie nie mam nic przeciwko ludziom homoseksualnym, mam nawet kilkoro takich przyjaciół. Ale jak w mediach mówi się o równouprawnieniu to czasem odnoszę wrażenie, za za niedługo strach będzie być heteroseksualnym.
    Nie bądźmy nietolerancyjni, ale nie przeginajmy z drugą stronę również. Nie można dać sie zwariować.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeśli kogoś widok tęczowego avatara prowokuje do takiej nienawiśći jaką widzimy... To coś tu jest nie tak. BARDZO nie tak. W przeciwieństwie do środowisk katolickich/konserwatywnych nie wciskają NIC NIKOMU NA SIŁ. Cieszą się z historycznego momentu i trudno sie dziwić. To przyznanie podstawowego prawa ludziom ktorzy na to zasługują i niektórzy czekali na to całe życie. W skrócie: środowiska lgbt są nienawidzone za samo ISTNIENIE i wychylenie chociażby nosa z ukrycia. Z drugiej strony w swoim mieście (Kraków) widzę: 15 metrowe billboardy z napisem "konkubinat to grzech, nie cudzołóż" "3 metrowe stand upy z rozwalonym płodem i ludzi krzyczących przez megafon hasła pełne nienawiści (rynek i okolice centrum) pojebanego preachera który przez megafon gada jakieś religijne hasła i śpiewa (okolice Wawelu, najczęściej wiosną). Oni mogą. Ale jak tylko ktoś chociaż odważy się uśmiechnąć z powodu zalegalizowania tych związków od razu "prowokuje do reakcji" którą najczęściej jest życzenie śmierci bądź to za pomocą gazu czy tam kuli z ak47. Czy wy siebie słyszycie...?

      Delete
    2. Nie powiedziałam, że religijni "mogą". Ja tylko zauważyłam, że jak każdy zajmie sie sobą będzie lepiej i ktoś powinien zacząć być mądrzejszym i zlewać głupich, którzy zajmują sie wszystkim a nie sobą.

      Delete
  5. Droga Mimi. Dziękuję Ci za mówienie o takich rzeczach. Cieszę się że masz odwagę. Takie dyskusje otwierają oczy i umysły. Może dzięki Tobie ktoś się zmieni...? Im więcej ludzi o tym mówi, tym lepiej. Masz u mnie wielki szacunek.

    ReplyDelete
  6. Mimiiii, bardzo lubię twojego bloga i myślę, że jako osoba jestes super. Nie jestem homofobem, przyjaźnie się z lesbijką i jest mi to obojętne kto kogo kocha. Nie rozumie tego rzucania się na gejów i lesbijki bo przeciez hetero też mogą być pedofilami itp.

    Ale Mimi proszę, nie naprawisz całego świata. Nie jesteśmy w stanie zmienić nagle mentalności kraju. Ile ludzi tyle opinii. Jeśli osoby za i przeciw przestaną o tym gadać będę naprawde lepiej niż jak jedna i druga strona będa dorzucać do ognia.

    ReplyDelete
  7. Jeszcze "CHŁOPAK DZIEWCZYNA NORMALNA RODZINA"
    Wcale adopcja dzieci przez homoseksualistów nie da tym dzieciom szansy na lepsze życie. A mówienie, "że wtedy będzie dziecko wiedziało, że tak jest okej i tak można robić". No bo to jest okej. Dziecko zrozumie, że ta dwójka panów czy pań się kocha i dlatego są razem. To, że dziecko się będzie wychowywało w homoseksualnej rodzinie nie oznacza, że ono też będzie homo. Bo skoro to działa na takiej zasadzie to w takim razie dziecko z rodziny hetero nie mogłoby być nigdy homo, no nie? NO MAJĄC ZA WZÓR TAKICH RODZICÓW?://///

    ReplyDelete
  8. Mam identyczne zdanie, okropnie wkurza mnie to profanowanie symboli narodowych. Nagle wszyscy, którzy są ,,lewakami" przestają być Polakami.

    ReplyDelete
  9. Nie będę komentować tego Mimi, wybacz, już nie mam siły. Po prostu mi się chce ryczeć nad ich debilizmem..

    ReplyDelete
  10. Dobrze, że nie przetłumaczyłaś na angielski. To dopiero byłby wstyd.

    ReplyDelete