Pocky vs. Pepero

5:25 PM

Witajcie! Kilka dni temu dostałam paczkę z Japonii, o której pisałam na moim blogu. Przesyłka zawierała między innymi słodycze - słynne Japońskie Pocky. Z tej okazji postanowiłam zrobić dla Was porównanie, wizualne jak i również smakowe.
Pocky zestawię z jego Koreańskim konkurentem - Pepero. Nie sposób nie zauważyć, że produkty są do siebie bardzo podobne.

Nie mogłam znaleźć zwyczajnych, czekoladowych Pepero, więc zdecydowałam się skonfrontować Pepero Almond oraz Pocky Almond.


Moje pierwsze wrażenie, gdy wzięłam w dłonie oba opakowania było takie: Pocky wyglądają zdecydowanie bardziej elegancko, opakowanie jest estetyczne i schludne, ma ładny kolor a grafika na nim napawa mnie chęcią jedzenia. Pod względem opakowania, Pepero niestety przegrywa. Jest to zwykłe, zielone opakowanie w dodatku musiałam je rozerwać, by dostać się do zawartości.


Jak wiadomo, wygląd nie jest wyznacznikiem jakości smaku, dlatego teraz porównam tę kwestię.
Pocky mają silny, słodki smak. Czuć w nich gorzką czekoladę oraz dobrej jakości orzechy. Są zdecydowanie bardziej słodkie niż Pepero. Pepero wydaje mi się być nieco lepsze, pod względem smaku czekolady. Sądzę, że jest to czekolada mleczna (identyczna jak w mlecznych Pocky). Jest ona delikatna i czekoladowa (!) to znaczy, że nie ma tak cukrowego smaku. Orzechom zarówno w jednym, jak i w drugim produkcie nie mam nic do zarzucenia. Są dobrej jakości, przełamują słodycz w efekcie tworząc cudowny smak.


Podsumowanie:
Pocky:
★ pochodzenie: Japonia
★ rok powstania (pierwszej sprzedaży): 1966

- Eleganckie opakowanie, bardzo ładnie ozdobione.
- Nie ma problemu z otwarciem.
- Słodki, czekoladowy smak, dominuje smak bardzo dobrej jakości orzechów, "paluszek" będący bazą gubi się pod resztą smaków.
- 2 paczki po 6 patyczków,

Pepero:
★ pochodzenie: Korea Południowa
★ rok powstania: 1983

- Dość skromne opakowanie.
- Miałam mały problem z otwarciem.
- Bardzo czekoladowy smak, mało wyczuwalny cukier, pyszne orzechy, "paluszek" również gubi się pod reszta smaków.
- Jedna paczka - 10 patyczków,

W moim odczuciu oba produkty są dobre, jednak smak Pepero bardziej mi odpowiada. Ahh, gdyby tak włożyć Pepero do cudownego opakowania po Pocky!

A co wy sądzicie na temat tych słodyczy? =^.^=

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Jadłam tylko Pocky, a i tak staram się unikać tej guilty pleasure, bo jestem weganką ;-;
    KONKURS (klik)

    ReplyDelete
  2. Dla mnie zawsze wygrywają beskidzkie łakocie C;

    ReplyDelete