OCM- Oil Cleansing Method

8:18 PM



 W tym poście chciałabym się z wami podzielić tym jak oczyszczam swoją twarz i jakie zalety to za sobą niesie. Sposób ten nazywa się OCM czyli metoda oczyszczania olejkiem. Pomimo tego, ze brzmi to dosyć... dziwnie, to jest to najlepszy ze znanych mi sposobów pozbywania się makijażu i dokładnego oczyszczenia twarzy, więc postanowiłam się nią z wami podzielić.

  Na czym polega OCM?

  Sposób działania jest bardzo prosty, z pomocą ciepła otwierają nam się pory w skórze, pozwalając sebum się uwolnić. Olejek, który nakładamy na twarz miesza się z sebum i je wiąże. Potem pozostaje już tylko zmyć olejek. W ten sposób pory są dogłębnie oczyszczone. Potem wystarczy przemyć twarz zimną wodą aby zamknąć pory i cieszyć się piękną skórą.

 Jakie zalety niesie za sobą ta metoda?

 Jest naturalna i nasza skóra nie ma kontaktu z syntetycznymi substancjami, nawilża naskórek, przeciwdziała starzeniu się skóry, nie narusza pH skóry, pomaga regulować wydzielanie sebum, nie narusza ochronnej warstwy skóry, zwęża pory, skóra się szybciej regeneruje, praktycznie całkowicie pozbawia problemu z zaskórnikami i niespodziankami, eliminuje trądzik, polepsza krążenie podskórne, a sama skóra staje się piękna i miękka w dotyku.

 W jaki sposób oczyścić twarz?

  1. Zamaczamy ręczniczek w bardzo ciepłej wodzie i przykładamy go do twarzy
  2. Po tym jak już nasza skóra się rozgrzeje to delikatnie robimy jej masaż olejkiem, tak aby wmasować go dogłębnie, jednak trzeba być przy tym delikatnym, najlepiej sprawdzają się koliste ruchy
  3. Na twarz z olejkiem znów nakładamy ręcznik rozgrzany w gorącej wodzie i czekamy z nim, aż stanie się zimny
  4. Powtarzamy punkt trzeci jeszcze kilka razy
  5. Ochlapujemy twarz zimną wodą aby zamknąć pory
  6. Pierzemy ręczniczek


 Jakie olejki wybrać?

 Pierwszym z nich musi być olejek rycynowy ze względu na to, że ma identyczne właściwości co sebum dzięki czemu je "wyciąga" z porów, kolejny olejek jest dowolny, ja używam sezamowego. Jednak jest kilka rad dotyczących i tego:

  • Skóra tłusta: olej jojoba, lniany, z orzechów włoskich, z konopii
  • Skóra trądzikowa: olej z krokosza barwierskiego, możesz dodać odrobinę olejku z drzewa herbacianego lub oleju tamanu
  • Skóra normalna: awokado, ze słodkich migdałów, z pestek granatu,
  • Skóra dojrzała i sucha: olej migdałowy, arganowy, różany, z kiełków pszenicy, z pestek winogron, z ogórecznika, awokado
  • Skóra naczynkowa: olej z orzechów laskowych, kocanki 

 Olejki miesza się w proporcjach zależnych od natłuszczenia skóry (uwaga, rycyna w zbyt dużych ilościach wysusza!)

skóra sucha - 10% oleju rycynowego + 90% oleju bazowego
skóra normalna - 20% oleju rycynowego + 80% oleju bazowego
skóra tłusta - 30% oleju rycynowego + 70% oleju bazowego


 A jak wam się spodobała ta metoda? słyszałyście o niej kiedyś?

You Might Also Like

23 komentarze

  1. kiedyś napewno spróbuje :D

    ReplyDelete
  2. a to mogą być olejki spożywcze czy jakie ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olej słonecznikowy i rzepakowy też się nadają (^__^ )

      Delete
    2. Dziękuję spróbuję ;w;

      Delete
  3. ja przez pewien czas stosowalam, niestety ze wzgledu na to, ze mam cere wrazliwa, z duzymi sklonnosciami do zaczerwienien, metoda sie nie sprawdzila
    i choc uzywam kremow bb, to mi w pelni wystarcza mleczko+zel/naturalne mydelko i nie mam zadnych wypryskow : )

    a teraz mam pytanie - jakie kremy bb polecasz oprocz skin79 (mialam hot pink i vip gold, mi tez ten 2 bardziej przypadl do gustu)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aktualnie używam ślimaczkowego od Skin79, poza tym skinfood jest niezły.

      Delete
  4. Łoo bardzo ciekawe! Miło zobaczyć jak wszystko tu tak dokładnie opisałaś. Na pewno spróbuję.
    Szczerze mówiąc pierwszy raz o tym słyszę.

    ReplyDelete
  5. Jak będę się malowała to na pewno wypróbuję ;)

    ReplyDelete
  6. Kiedyś coś słyszałam o tej metodzie, ale nigdy nie wiedziałam jak się za to zabrać XD Teraz wiem co i jak, więc na pewno wypróbuję. Mam nadzieję, że będzie to skuteczny sposób na moją problematyczną cerę~

    Dziękuję za ten wpis~ <3

    ReplyDelete
  7. O tej metodzie wszyscy wiedzą. Zresztą nie jestem zwolennikiem tej metody, gorąca i zaraz zimna woda, i dużo roboty z tym. Zresztą nie lepiej kupić sobie jakiś olejek z azji? Np polecam Etude House Real Art Cleansing Oil :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jednak nie wszyscy... Ja nie wiedziałam.

      Delete
    2. Dokładnie, ja również nie widziałam. "Wszyscy wiedzą" - gratuluję, znasz wszystkich ludzi na tejże planecie. ^^

      Delete
    3. nie trzeba sie s isle trzymac metody zeby zauwazyc efekty ja po wymasowaniu twarzy mieszanka zmywam ja mleczkiem kosmetycznym lub woda termalna to opcja dla cery naczynkowej i nie lubiacej wody z kranu

      Delete
  8. od dawna zamierzałam spróbować i twój post bardzo mnie do tego zachęcił. :>

    ReplyDelete
  9. Słyszałam o tym już dosyć dawno, ale dopiero teraz wypróbuję :)

    ReplyDelete
  10. Słyszałam o tym już dosyć dawno, ale dopiero teraz wypróbuję :)

    ReplyDelete
  11. Gdzie ty kupujesz te wszystkie olejki ? ;O
    Bo ani w sklepach nie ma ani w aptekach ;__:

    ReplyDelete
  12. A jaki olejek polecałabyś/byście do skóry z zaskórnikami? ;(
    Bardzo byłabym wdzięczna za odpowiedź :)

    ReplyDelete