Kilka rad dotyczących wyboru szkoły

3:01 PM

 Wiem, że aktualnie gimnazjaliści stoją przed trudnym wyborem szkoły do której mają zamiar pójść. Zdaje sobie sprawę jakie to nie jest proste, sama rok temu miałam ten sam problem. Pomyślałam, że mogłabym wam co nieco doradzić w tej kwestii.


 Po pierwsze to śpieszcie się, naprawdę warto. Poza tym wysokie ambicje jak najbardziej wskazane, nie idźcie do pierwszego najbliższego miejsca jakie jest w waszej okolicy. Nawet jeśli jest to jedyna szkoła w waszej miejscowości. No chyba, że jest tego warta. Ja popełniłam ten błąd, cierpiałam z tego powodu niezmiernie, nie wiem w jakim byłabym teraz stanie psychicznym gdyby nie przeprowadzka do innego miasta w środku semestru. (Przy czym chciałabym wspomnieć, że jak ktoś się wybiera do LO w Sztumie to niech już zacznie odkładać oszczędności na prywatne usługi psychiatryczne i jakieś leki obniżające ciśnienie, no chyba, że jest masochistą, no wtedy to może mu się tam podobać)

 Następną rzeczą na jaką powinniście zwrócić uwagę to opinie uczniów którzy chodzą do szkoły, do której się wybieracie. Procent zdanych matur, wygranych olimpiad, czy oceny się nie liczą. Naprawdę nie patrzcie na to. Jeśli macie spędzić kilka lat swojego życia w danym miejscu, to najważniejsze aby panowała tam miła, zdrowa atmosfera. Jeśli nauczyciele w szkole są sympatyczni, to i nauka lepiej wchodzi, zaufajcie mi.

 Nie przejmujcie się tym dokąd idą wasi znajomi. W tym wypadku patrzcie tylko na siebie, w nowej szkole znajdziecie kolejnych przyjaciół. Prawdę mówiąc moi wszyscy znajomi z gimnazjum o sobie pozapominali, mają teraz nowe grupy kontaktów. To naturalna kolej rzeczy, więc nie sugerujcie się znajomymi. Wyjdzie wam to na dobre.

 Osobom z okolic trójmiasta z całego serduszka polecam XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ogółem do szkoły nie lubiłam chodzić, zanim nie zostałam uczennicą tej. Uczę się tu dopiero cztery miesiące, ale i tak jestem bardzo przywiązana do tego miejsca i za nic w świecie nie zamieniłabym tej szkoły na inną. Jest tu bardzo miła atmosfera, pamiętam jak się dopiero przeniosłam, co najmniej kilkanaście osób zaproponowało mi, że mogę na nich liczyć, chociaż nic o mnie nie wiedzieli. Jeśli chodzi o nauczycieli, myślę, że uczą bardzo dobrze, wszystko wyjaśnią i są bardzo sympatyczni. Jednak też dużo wymagają, w tej szkole trzeba poświecić więcej czasu na naukę. No i jestem wielką fanką pani v-ce dyrektor, naprawdę, świetna kobieta. Uczniowie tez są tu bardzo otwarci, no, po prostu lubię ich. Tafii i ja jesteśmy największymi fejmami w tej szkole, a jednak nikt nas nie zaczepia. Właściwie spotykam się tylko z bardzo pociesznymi reakcjami.

 Tym pozytywnym wątkiem post dobiega końca. Pamiętajcie, że to co teraz zadecydujecie będzie miało bardzo duże znaczenie dla waszej przyszłości, nie zawalcie tego.


You Might Also Like

12 komentarze

  1. Dzięki za rady, naprawdę się przydały ^-^
    Jestem z trójmiasta, ale Gdynia to dla mnie za daleko, chce chodzić do Gdańska (a i tak będę musiała tam dojeżdżać około godzinę) Niestety nadal nie wybrałam konkretnych szkół :c

    ReplyDelete
  2. Bardzo ciekawy i przydatny post :) Szczerze mówiąc weszłam tutaj z ciekawości, lubiłam czytać Twój blog daaawno temu, kiedy jeszcze byłaś emo i pisałaś o stardollu xd Tak na marginesie, tworząc gif i opis po prawej stronie bloga chyba się inspirowałaś Xiaxue, nie? ;)

    ReplyDelete
  3. Jaka ty śliczna *-*
    Jako mieszkanka Krakowa w zasadzie od piątej klasy podstawówki wiedziałam, do których szkół chcę chodzić, jak na razie mój plan sukcesywnie realizuję ^.^
    Notka bardzo przydatna, dziękuję za nią :D

    ReplyDelete
  4. A Mimi, mogłabyś napisać coś o tym na jaki profil mam iść? Bo z rodzicami cały czas się kłócę, że chcę na mat-fiz, ale nie idź na biol-chem, bo po tym nie ma pracy... Oczywiście jeśli byłabyś w stanie. Tak btw, na jakim Ty profilu jesteś?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Po kierunku biologiczno-chemicznym idzie się tylko i wyłącznie na studia medyczne. Oczywiście 200 chętnych na jedno miejsce, dlatego ambicje i zdeterminowanie wymagane. :)

      Delete
    2. Kompletna bzdura. Można iść, np na farmację, biotechnologię, ochronę środowiska, psychologię, fizjoterapię, itd.

      Delete
  5. Wiele gimnazjalistów Ci podziękuje. :)
    A Ty na jakie studia się później wybierasz? Rozumiem że profil klasy będzie związany z kierunkiem w jakim chcesz się kształcić?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wybrałam rozszerzoną matematykę, biologię, chemię i fizykę. Mam wysokie ambicje, a poza tym nie pozwalam sobie na pójście na łatwiznę. Studia to kwestia czasu, na chwilę obecną nie zawracam sobie tym szczególnie głowy.

      Delete
  6. Ty miałaś operacje plastyczne???

    ReplyDelete
  7. Wybór szkoły to rzeczywiście istotna kwestia. Wiem po sobie, że o wiele lepiej się uczy w szkole, w której nauczyciele mają dobre podejście do ucznia.

    Z okolic Będzina, Czeladzi, Siemianowic Śląskich, Wojkowic, Dąbrowy Górniczej itp polecam LO Wyspiański na przeciwko Teatru Dzieci Zagłębia. Rewelacyjna szkoła, uczę się w niej drugi rok i jestem bardzo zadowolona! Po prostu nauczyciele potrafią zaszczepić tutaj chęć do nauki i zainteresować tym, o czym maja uczyć. Są też wyrozumiali i nie traktują uczniów jak szczeniaki które nic nie wiedzą, podchodzą do młodzieży poważnie. Są po prostu... no... ludzcy. Cała społeczność uczniowska także zgrana, przyjazna. Nie żałuję ze wybrałam to liceum, naprawdę polecam!

    ReplyDelete
  8. Ja bardzo żałuję wyboru szkoły, bo wiem, że w niej na pewno nie nauczę się angielskiego. Ale najgorsze jest to, że mam okropną klasę pełną fałszywych ludzi, którzy uważają się za lepszych od innych. Wyśmiewanie się i obgadywanie jest u mnie na porządku dziennym. Co ciekawe, w gimbazie miałam całkowicie na odwrót.

    ReplyDelete