Kim są Vocaloidy

10:32 PM


 Pewnie nie raz wpadliście w zakamarkach internetu na uroczo wyglądającą dziewczynę z niebieskimi włosami związanymi w dwa kitajce najczęściej przedstawianej jako dziewczynka żywcem wyjęta z mangi trzymająca w rączce por. To Hatsune Miku, zapewne zastanawiacie się z jakiej mangi pochodzi i co wpłynęło na jej wielką popularność.

 Nie, nie jest to żadna manga, ani anime, chociaż powstała takowa o jej przygodach po jej debiucie (możecie ją znaleźć pod nazwą Hatsune Mix). Miku jest pierwszym i zarazem najpopularniejszym Vocaloidem drugiej generacji.
 Vocaloidy to najprościej tłumacząc syntezatory śpiewu. Mają mnóstwo swoich piosenek, nagrywają covery, koncertują, są super popularne i mają ogromne rzesze fanów pomimo tego, że tak naprawdę... nie istnieją. Jak nie trudno się domyślić narodziły się w Japonii, a swoją popularność zyskały na portalu Nico Nico Douga.
 Jak na dzień dzisiejszy ich liczba jest naprawdę ogromna, a wciąż rodzą się nowe więc przedstawię wam te najbardziej popularne:
 Miku Hatsune o której była już mowa:
Len i Rin Kagamine (jap. Prawa i Lewa strona lustra):
Luka Megurine
Gakupo Kamui
Kaito (Vocaloid jeszcze 1 generacji wiec troszkę
 mniej naturalnie, ale i tak go uwielbiam)
Meiko (również z pierwszej generacji)

 Niektóre piosenki Vocaloidów są tak piękne, że nie raz się na nich popłakałam i prawdę mówiąc dopóki nie słuchałam ich razem z przyjaciółką i obie po kilku minutach byłyśmy całe we łzach, to sądziłam, ze coś jest chyba ze mną nie tak.
 Pomimo tego, że nie są to mangowe postacie to możemy znaleźć naprawdę ogromne ilości ich cosplayów, jak i teledysków nagrywanych na zasadzie cosplayu. 
 Moim ulubionym Vocaloidem jest prześliczna Mayu, która na świat przyszła w Maju tego roku, więc jest bardzo młodziutka, nie ma jeszcze żadnej skończonej piosenki na swoim koncie. Jest to śliczna Gothic Loli z misiem o urokliwym imieniu Animaloid, no i żeby nie było za słodko jest yandere (osoba bardzo milutka, grzeczna i miła, a chwilami nieobliczalna, szalona i okrutna [ jak np Lucy z Elfen Lied]). Możecie dostrzec tą zależność w jej lustrzanym odbiciu gdzie zamiast misia trzyma siekierkę przyozdobioną kokardą. Szalenie kocham yandere, a Mayu jest pierwszą  i jedyną taką z Vocaloidów. No jak dla mnie jest idealna.
Jej pierwsza piosenka, na razie dopiero demo:
Jej druga piosenka:

 Mam nadzieję, że w miarę jasno wytłumaczyłam czym sa Vocaloidy bo napisanie tej notki zjadło mi strasznie dużo czasu, zaczęłam o 10.30, a teraz jest 22.31 ... Nie ma to jak pisać notkę 12 godzin... no spoko Mimi ^^"""".

You Might Also Like

20 komentarze

  1. A teraz sie wytłumacz czemu tu nie ma Alluring secret- black vow : D wg mnie wspaniałe.

    ReplyDelete
  2. też lubię słuchać jakiegoś komputera....

    ReplyDelete
  3. Jak dla mnie Wikipedia mówi więcej, a ta notka dosyć zbędna. Ale cóż...
    Po pierwsze warto było chociaż powiedzieć czym są te cudne generacje, jak się nazywały i jak powstawały pierwsze projekty. Następnie zaznaczyć warto, że istnieją całe serie piosenek (typu Siedem Grzechów Głównych), dać jakieś tłumaczenie na poparcie tego, że ich teksty są dobre, bo po World is Mine Miku można myśleć, że to puste gówienka, bo co nam z tego, że Miku jest księżniczką i ktośtam powinien wiedzieć jak ją zadowolić? I ta cudna wyliczanka po pierwsze to, po drugie tamto... W dodatku można by też napomnieć pokrótce o utau, powiedzieć o Piko popartym właśnie głosem swojego utau czy czymś takim jak damskie i męskie odmiany vocaloidów. Pewnie się dowiem jak to tylko umiem jechać po ludziach. Nie musicie mi tego pisać - wiem to. c;

    ReplyDelete
  4. Uwielbiam Vocaloidy wszelkiej maści,ale Hatsune Miku podbiła moje serce właśnie tą piosenką "World is Mine" ;D

    ReplyDelete
  5. Reila - dziękuję, ale miałam zamiar rozłożyć te informacje w następnych notkach, nie ma sensu pchać dziesiątki informacji do jednej notki. To jak na jednej lekcji przerobić cały dział, a w ostatnich minutach mieć sprawdzian xD

    ReplyDelete
  6. Ja uwielbiam Megurine Luka ;P. Nie znałam Mayu, no ale teraz już znam ;d.

    ReplyDelete
  7. Jestem wielką fanką Vocaloid'ów, znam prawie wszystkie cieszę się, że są osoby, które vocaloidowe piosenki poruszają i nie uznają ich tylko za pusty syntezator ^ ^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale to jest tylko pusty syntezator. Posłuchaj ludzi, oni głosem mogą wyrażać prawdziwy smutek

      Delete
  8. Luka jest moim ulubionym vd. Miku jest zbyt słodka[oczywiście jak dla mnie]Notka może zbyt krótka? No chyba ,że rozłożysz to w innych postach...tylko,żeby tego nie było za dużo-.-

    ReplyDelete
  9. Moim ulubionym jest SeeU , ale właśnie ostatnio też zwróciła dużą uwagę na Mayu. Jest przecież taaaka śliczna ^^ Piosenka
    Hatsune Miku - Can't I Even (nie wiem czy jej ;P) jest taka śliczna , że ja też się popłakałam xD
    http://cicho-ciemna.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, od Miku.
      I to jest nie "Can't I Even" tylko "Can't I Even Dream".

      Delete
  10. http://www.youtube.com/watch?v=9eR5UhYC6iw&NR=1&feature=endscreen *____*

    ReplyDelete
  11. Prawdę mówiąc to nigdy wcześniej o tym nie słyszałam. Po części zgadzam się z jednym z anonimków, że syntezator nie może w pełni oddać śpiewu, ponieważ ludzie śpiewają z większymi uczuciami. Chciałabym się więcej dowiedzieć o Vocaloidach, czeka na następne notki.

    ReplyDelete
  12. pierwszy raz o czyms takim slysze. i jak ogladajac pierwszy filmik zdziwilam sie ze mozna przy tym sie az tak bawic i wgle organizowac "sztuczne koncerty". rozumiem sluchac muzyki takiej muzyki, bo tego sporo, ale żeby zaplacic i przyjsc na koncert gdzie chodzi jakas komputerowa laleczka, wg mnie te japońce to mają dziwne rzeczy w głowach, żeby na takie rzeczy miec jaki popęd :)

    ReplyDelete
  13. OxO
    Patrząc na statystyki swoich filmów na YT, znalazłem tą stronę.
    Zostałem uznany za Vocaloida. Łiiiii! ^^
    Pozdrawiam, Medivox.

    ReplyDelete
  14. OxO
    Patrząc na statystyki swoich filmów na YT zauważyłem tą stronę.
    Zostałem uznany za Vocaloida. Łiiii! ^^
    Pozdro!
    ~~Medivox

    ReplyDelete
  15. Nie wiem dlaczego nie lubię Hatsune Miku ;_;

    ReplyDelete
  16. Jaka ta Mayu jest słodka :D
    Ale ogólnie to mnie Vocaloidy nie kręcą :)

    ReplyDelete
  17. Przerażają mnie vocaloidy :c

    ReplyDelete
  18. Nie jestem ich fanką, ale lubię Hatsune Miku :)

    ReplyDelete