How to take the perfect selfie

4:42 PM


 Hello friends, today I'll show you how to take really good selfies. It's not as hard as it may look like, and a selfie doesn't have to be low quality - it can be just as good as a professional, studio photo. Many people ask me how do I manage to make my photos look so pretty, so now I decided to share my knowledge with you. There are a lot of tutorials on how to take good photos of people, landscapes or flowers on the internet, but there aren't really any tutorials on how to take good photos of yourself (except for instructions about the angle you should hold your phone at).
 Hej kochani, dzisiejszą notkę poświecę temu jak robić naprawdę dobre selfie. Wbrew pozorom jest to nie trudne, a samojebka wcale nie musi być średniej jakości, ale może być równie dobra jak profesjonalne zdjęcia z sesji fotograficznych wykonanych w studio. Dużo osób się mnie pyta jak ja to robię, że moje zdjęcia wyglądają tak ładnie i postanowiłam się podzielić z wami tą wiedzą. W internecie jest masa tutoriali jak robić ładne zdjęcia różnym ludziom, krajobrazom czy kwiatkom, ale nigdzie nie ma info o tym jak profesjonalnie robić zdjęcia samemu sobie poza instrukcjami pod jakim kątem należy trzymać telefon.

 First thing (and the most important for me, personally) is to take care of your environment. Please, clean your room, at least for the time you want to take photos. There's nothing more offputting than a really messy room (or, even more, a pixelated background) behind a cute person. In cases like this, you won't be able to do anything professionally-looking or aesthetically pleasing.
 Pierwszą rzeczą, która dla mnie jest najważniejsza jest zadbanie o swoje otoczenie. Błagam was, sprzątajcie w swoich pokojach, jeśli to takie trudne to chociaż wtedy kiedy chcecie w nim robić zdjęcia. Nie ma nic bardziej zniechęcającego niż widok ślicznie wyglądającej osoby na tle wielkiego syfu, albo co gorsza rozpikselowanego tła. W takich warunkach nie ma mowy o stworzeniu czegoś estetycznego i profesjonalnego.

 Next important thing is the camera. I wouldn't recommend using a phone, even though the built-in camera itself can be good, it will never be as handy as using a normal camera. I'll explain everything soon. I used a phone for photos in this post, because I had to use the cameras as my props. Anyways, if you want to take good photos, put down your phone and get a camera. I personally use two different cameras and I think both are worth recommendation. They're Canon PowerShot a2500 and Sony NEX 3N; the smaller camera the better because it's lighter than an SLR, and we don't need the viewfinder because we're on the other side of the camera.
 Kolejną ważną rzeczą jest aparat. Nie polecam używać do tego telefonu, chociaż nie wiadomo jak dobry miałby w sobie aparat, z kilku względów nigdy nie będzie to tak poręczne jak posiadanie samego aparatu. Za chwilkę i tak się wszystkiego dowiecie. Zdjęcia do tej notki wykonałam właśnie telefonem ze względu na to, że cała reszta posłużyła mi jako rekwizyty. No w każdym razie jeśli chcecie robić dobre zdjęcia to odstawcie telefon na bok i kupcie aparat. Ja osobiście używam dwóch różnych i oba mogę śmiało polecić. Są to Canon PowerShot a2500 oraz Sony NEX 3N, im mniejszy aparat tym lepiej bo jest lżejszy od wielkich lustrzanek, a nam przecież wizjer nie jest potrzebny bo jesteśmy po tej drugiej stronie aparatu.



 If the environment is already clean then we can look for a good spot to take the photo in. Tip: it would be the best to find a place on the other side of the room than the window, so the sunlight will fall on our face. Not by side, no back to the window, just facing the window. Here's a small comparison of how important the lighting is:
 Jeśli mamy już czyściutko i estetycznie dookoła siebie to możemy się rozejrzeć za dobrym miejscem do robienia zdjęć. Podpowiem, że najlepiej znaleźć sobie miejsce naprzeciwko okna, tak aby światło padało nam na wprost twarzy. Nie bokiem, nie tyłem, tylko naprzeciw. Tutaj zrobiłam dla was małe porównanie jak wielkie znaczenie ma ustawienie się do światła:

Back side to light:
Tyłem do światła:

Left side to light:
 Bokiem do światła:

Facing the light:
Naprzeciwko światła:

 As you can see, such an obvious thing can make a big difference, yet people keep making the same mistake and don't care about it. Remember that even such small details make a big difference. You can also put some money into actual studio lighting stuff, but I found a better way. I turned my crystal chandelier into three led lamps, which I can turn in any direction I want. Additionally, all of them have a different color - one is blue, one is yellow and the third one is pink, and they make a really nice color when used together.
 Jak widać taka oczywista rzecz i robi tak wielką różnicę, a ludzie cały czas popełniają ten sam błąd i nie przejmują się światłem dookoła. Pamiętajcie, że to własnie takie szczegóły robią największą różnicę. Można również zainwestować w oświetlenie takie jak parasole fotograficzne, ale ja znalazłam lepszy sposób. Zamieniłam mój kryształowy żyrandol na trzy ledowe żarówki, które mogę  ustawiać w takim kierunku jaki mi się tylko podoba, do tego każda z nich ma inny kolor, jedna jest niebieska, druga żółta, a trzecia różowa, mieszając się dają bardzo ładny odcień światła.

 Ok, so we got the environment, place and lighting right, so what should we do now? We need a tripod, which is pretty much the most useful thing for this. You don't have to stretch your arm, trying to maintain stability and keep the same position. It's kinda like your personal photographer, always willing to cooperate. I'm 158cm tall, so I bought one that's extendable up to about 160cm, this is important.
 No to już mamy ładnie zagospodarowaną przestrzeń wokół siebie, znaleźliśmy idealne miejsce i mamy wszystko ładnie oświetlone, to teraz jak zabrać się za te zdjęcia? Potrzebny nam statyw, czyli najbardziej użyteczna dla nas rzecz. Nie musimy wyciągać łapki przed siebie, starać się jej nie trząść i mieć wiecznie tą samą pozę. Właściwie jest to nasz osobisty i zawsze wierny fotograf, którego możemy ustawić na taką wysokość i pod takim kątem jaki się nam podoba. Ja mam 158cm wzrostu więc kupiłam taki, który bez problemu da się rozłożyć do metra sześćdziesięciu, to też jest bardzo ważne.

 Oh, speaking of height, which perspective is the best perspective? Remember this thing, or maybe even write it down somwhere- never take photos from the bottom. Never, mostly because it makes the face appear "fatter", which creates the infamous "potato" effect. So what? From the top? No, no, no, photos taken from the top make the forehead and nose larger. The best option is to put the lens at about the same height as your eyes, like this:
 Własnie skoro mowa już o wysokości, z jakiej perspektywy najlepiej robić zdjęcia? Zapamiętajcie to sobie, a najlepiej gdzieś zapiszcie- nigdy nie robimy zdjęć od dołu. Nigdy, głównie dlatego, ze uwydatnia to tkankę tłuszczową na twarzy i podkreśla podwójny podbródek, właśnie na takich zdjęciach wygląda się jak ziemniak. No to co? Od góry? Nie, nie i nie, zdjęcia robione od góry uwydatniają czoło, a nawet najmniejsze noski robią się przy nich wielkie. Najlepszym wyjściem jest ustawienie obiektywu na wysokości twoich oczu, tak jak tutaj:


 Remember not to stay too close to the camera because it just looks weird. Try to keep your posture right and your head a bit up (it makes the double chin less obvious, stretches the skin so it looks better etc). Cameras with flip-out screens are really comfortable to use, and you don't have to stand for the shoot, you can take it sitting by a table or something like here; tiny tripods are also really useful, especially for vlogs or makeup tutorials.
 Pamiętaj też by nie stać zbyt blisko aparatu ponieważ wygląda to po prostu dziwnie. Staraj się mieć za to zawsze wyprostowaną sylwetkę i uniesioną głowę, dzięki temu będziesz wyglądać lepiej, a skóra na twojej twarzy stanie się ładnie napięta, zredukuje to też widoczność podwójnego podbródka jeśli takowy posiadasz. Bardzo komfortowym rozwiązaniem są aparaty z odchylanym ekranem, dzięki temu możemy kontrolować zdjęcia które robimy. Poza tym nie musimy stać do zdjęcia, możemy je też robić przy stoliku czy innym stabilnym miejscu, tak jak tu, do tego polecam zaopatrzyć się w malutki statyw do aparatu, który możemy wszędzie postawić, jest on naprawdę użyteczny, szczególnie przy nagrywaniu vlogów czy tutoriali makijażowych.


 Another tip I can share is: take care of the camera settings. Most cameras should have a smooth skin filter built in, which saves a lot of time you'd otherwise spend on retouching. It's also really useful to use the portrait mode, this way your body will look sharp and the background will be blurred.
 Kolejnymi ciekawostkami, którymi mogę was uraczyć to ustawienia w aparacie. Większość aparatów powinna mieć opcję gładkiej skóry, oszczędzi nam to dużo pracy przy retuszowaniu zdjęć, wystarczy trochę pogrzebać. Bardzo przydatne jest również ustawienie trybu robienia portretu, dzięki temu nasza sylwetka jest bardziej ostra i dopracowana, a tło za nami bardziej rozmyte.


 I hope that I explained everything simply enough and that I helped everyone who had problems with it. Maybe they're just minor details, but they can make a whole lot of difference! I hope that you won't have any problems with that anymore ^^
 Mam nadzieję, że wytłumaczyłam wszystko wystarczająco jasno i pomogłam osobom, które miały z tym problem. Można powiedzieć, że są to tylko szczegóły, ale jak wiele potrafią zdziałać! Mam nadzieję, że od dziś nie będziecie mieli już z tym problemu ^^

You Might Also Like

10 komentarze

  1. Nie wierzę *0* to najlepszy tutek robienia selfie ever (i pewnie jedyny xD)
    Normalnie wypunktuję sobie to wszystko i nauczę się na pamięć.
    No i, uh, trzeba zaoszczędzić na wakacje w nowy aparat- czas szukać pracy ,w,

    ReplyDelete
  2. Bardzo przydatna notka, Mimi. Tylko czekałam na coś takiego! Twoje zdjęcia są naprawdę perfekcyjne i zawsze zastanawiałam się jak to robisz. Dziękuję ^ ^
    Czas pomyśleć o kupnie dobrego aparatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję <3 Cieszę się, że się przydała

      Delete
  3. Szczerze powiedziawszy uważam, że Twoje selfie są...słabe. Nie chciałam być niemiła, wyrażam tylko opinię ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z tymi w tej notce się zgodzę, są 2/10, ale jak już mówiłam zrobiłam te zdjęcia telefonem i tylko na potrzeby notki "Zdjęcia do tej notki wykonałam właśnie telefonem ze względu na to, że cała reszta posłużyła mi jako rekwizyty"
      Więc się doskonale z tobą zgodzę :D Chciałam je zrobić Canonem, ale nie mam pojęcia gdzie mi się podział więc skończyłam z przednią kamerką telefonu XD chuj tam, jak trzeba to trzeba, obiecałam, że dzisiaj się pojawi ta notka to dotrzymałam obietnicy nawet kosztem jakości zdjęć, trzeba znać swoje priorytety ^^

      Delete
  4. Tego mi było trzeba <3 Jako narcyz i maniaczka selfie jestem usatysfakcjonowana ^^"
    Mam takie pytanie... czy na podkładce pod myszkę masz... biust? xd

    ReplyDelete
  5. Jeej.. Jaka ty jesteś śliczna. Pierwszy raz jestem na Twoim blogu, więc mam pytanie - to naturalne włosy? Wyglądają mega uroczo. Zazdroszczę buzi ^•^…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję ^^" Ale to nie moje włoski tylko peruka z bodyline :)

      Delete