Cult Party Kei

8:08 PM



Recently we can hear more often about Kult party kei. What is it? It`s newly created harajuku style. His name came from the local shop, which had been named "Cult Party", actually he has changed his designation to "Virgin Mary". Designers of this brand stated a fashion, that actually is spreading the whole world. And Kei means just language in japanese.
It`s the most fashionable style of this and next season. It`s just starting spreading and his features are shaping. He came into being as a response to fashionable in last season, Pastel Goth, which has been abundance in dark colours, contrasting sets, alternative accessories and was rude. It`s his totally opposite. It`s light, less contrasting, delicate and include elements of Dolly kei and Mori. It`s fashion return to nature.
 Ostatnio coraz częściej można się spotkać z określeniem Cult party kei. Cóż to takiego? Nowo powstały styl harajuku. Jego nazwa pochodzi od tamtejszego sklepu, który nazywał się "Cult Party", aktualnie zmienił swoją nazwę na "Virgin Mary". Projektanci tej marki zapoczątkowali modę, która aktualnie rozrasta się na cały świat. Za to Kei to po prostu styl w języku japońskim.
 Jest to najmodniejszy styl tego i nadchodzącego sezonu. Dopiero zaczyna się rozrastać, a jego cechy aktualnie się kształtują. Powstał jako odzew na modny w poprzednim sezonie, Pastel Goth, który obfitował w ciemne kolory, kontrastujące zestawienia, alternatywne dodatki i był niegrzeczny. Jest jego dosłownym przeciwieństwem! Jest jasny, mało kontrastowy, delikatny i zawiera w sobie elementy Dolly kei i Mori. Jest to powrót mody do natury.



 What`s interesting, in this style became popular... wearing nightdresses! Otherwise, it sounds a little bit weird, but I think that it looks really cute and curiously. It`s reference to gentle, girly, but slightly magic-tale look. Gentle cutsews, pantaloons, sweet pajamas and loli dresses are desirable in this style.
 Co ciekawe, w tym stylu bardzo popularne stało się... chodzenie w koszulach nocnych! Pomimo tego, ze brzmi to dosyć dziwnie, uważam, że wygląda to ślicznie i bardzo ciekawie. Jest to nawiązanie do delikatnego, dziewczęcego, lecz lekko bajkowego wyglądu. Pożądane są też różnego rodzaju przewiewne narzutki, pantalony, podkoszulki, słodkie piżamki i lolicie sukienki.


 Mainly accessories in this style are various flowers, especially on headbands, which I really love. A lot of differently vintage accessories which you can clip on to your outfit, delicate beads, cross theme, a lot of laces and tights with picture theme. You can mix everything you want, there`s no more rules, but it`s better when all accessories are gentle and in light colours.
 Dodatki w tym stylu to głównie różnego rodzaju kwiaty, szczególnie na opaskach, które kocham. Różnego rodzaju dodatki vintage poprzypinane do stroju, delikatne koraliki, motywy krzyży, wszech obecne koronki i rajstopy w obrazy. Można wmieszać cokolwiek się zechce, nie ma większych reguł co do tego, lepiej jednak aby dodatki były jasne i delikatne.

 Really important accent in this style are hand made accessories. They don`t have to be perfect, it`s even better when they`re not. In set with clothes they should give confusion and chaos effect. They should express return to nature and starting everything on your own.
 Bardzo ważnym akcentem w tym stylu są dodatki hand made. Nie muszą być perfekcyjne, właśnie lepiej żeby nie były. W połączeniu z ubraniami powinny dawać efekt pewnego niedopracowania, chaosu. Powinny one oddawać ideę powrotu do natury, zabierania się za wszystko samemu.


 In shoes issue there`s no any restrictions. But the most popular are platforms, RHS, loli shoes and sneakes, especially these on platfoms. Here the choice depends only on comfort feeling, but shoes should be in light and creamy colours.
 Jeśli chodzi o buciki, to tutaj nie ma większych ograniczeń. Jednak najpopularniejsze są platformy, RHSy, lolicie buty i trampki, szczególnie takie na platformie. Tutaj wybór zależy tylko od tego w czym jest nam najwygodniej, ważne aby te buty były w jasnych, kremowych kolorach.



 But in hair and make up issues, it`s far away from naturalness. Most popular hair colours are light lavendish and pink shades. In make up it`s better to replace black eyeliner, by brown and avoid contouring eyebrows, and what`s important put a lot of pink on the outside eye corner.
 Jeżeli chodzi o włosy i makijaż, to jakoś jednak daleko tutaj do naturalności. Najmodniejsze są włosy w kolorze spranego fioletu, lub różu. W makijażu lepiej zastąpić czarny eyeliner, brązowym, unikać podkreślania brwi i co ważne, nakładać bardzo dużo widocznego różu w zewnętrznym kąciku oka.



 Personally, I loved this style, what`s curiously much earlier than it has became well known (Mimi hipster), it`s really amazing and magic-tale. Actually if I have to go to school in this style, I would have doubt. But I had went on a little compromise and I changed all stuffs in my warderobe for clothes in white and beige colours. But how are you feeling about this style?
 Osobiście pokochałam ten styl, a co ciekawe, dużo wcześniej zanim stał się modny (Mimi hipster), jest cudowny i bajkowy. Aktualnie miałabym pewne opory przed ubraniem się tak do szkoły, jednak poszłam na pewien kompromis i wymieniłam całą swoją garderobę na rzeczy samych odcieniach bieli i beżu. A jak wam przypadł do gustu ten styl?

You Might Also Like

32 komentarze

  1. Ubrałabym się tak i podoba mi się to, ale ja nie umiem chodzić w białych i jasnych (ogólnie) ubraniach, bo się boje, że wybrudze albo zżółkną XD

    ReplyDelete
  2. Mi się bardzo podoba. Prześliczne te stylizacje. Takie delikatne. Ale sobie nie wyobrażam siebie w tak jasnych kolorach. Aktualnie więc myślę nad pastel goth. ^.^

    ReplyDelete
  3. Muszę Cię zasmucić, wcale nie jest to nowo powstały styl, a obecny w harajuku już od paru lat. Sama nie wiem czemu teraz zrobił się na to taki boom, ale smuci mnie to. Nie lubię, gdy ktoś się wypowiada na temat, który jest mu obcy, tak jak Ty teraz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnie smuci, jeśli ktoś sądzi, że styl który rozwija się dopiero około 4 lata jest stary. Bicz plz, pomyśl zanim coś napiszesz. A poza tym zastanów się do kogo piszesz o nie znaniu się na temacie mody harajuku. Bo w tym miejscu to wygląda wręcz paradoksalnie.

      Delete
    2. Co nie zmienia faktu drogi anonimke, że styl dopiero raczkuje i zaledwie od niedawna mógł rozbłysnàć na większej scenie. :)


      Mi się totalnie nie podoba,nie rozumiem go, jedyne co mnie zaciekawiło to transparentne sukienki

      Delete
  4. Haha! <3 ojej jakie to urocze! ^.^ dziewczyny w tych ciuszkach wyglądają jak małe aniołki! *.*

    ReplyDelete
  5. jeju, ostatnio widziałam właśnie natlok dziewczyn ubranych w tym stylu na Tokyo Fashion. ale musze przyznać, że jestem oczarowana tymi ubiorami ^3^ uwielbiam jasne kolory, wieć JAKNAJBARDZIEJJESTEMNATAK.
    marzą mi się takie białe platformy, agh.

    ReplyDelete
  6. Fajnie się na coś takiego patrzy ale sama wątpię żebym się tak ubrała.

    ReplyDelete
  7. okropne bezguście, a dziewczyny na nich to chyba niemki
    rika

    ReplyDelete
  8. Słodkie i śliczne, najbardziej spodobała mi się stylizacja na ostatnim zdjęciu <3

    ReplyDelete
  9. Lubię jasne róże, biel i beż, aczkolwiek nie ubrałabym się tak. :) Mimo to twierdzę, że to urocze.

    ReplyDelete
  10. Właśnie chciałam pisać że wyglądają jak koszule nocne ale widze że mnie uprzedziłaś :)

    ReplyDelete
  11. MIMI! Mam nadzieje, że odpowiesz :)
    Masz bardzo ładne włosy, ale chciałabym wiedzieć, czy je prostujesz? Czytałam twoją instrukcję na włosy,aby się nie niszczyły. Widzę na twoich włosach efekty. Ja swoje prostuje. Dlatego chce wiedzieć, czy na mnie ten sposób zadziała mimo że prostuje włosy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prostownica to zło, nie krzywdzę tak moich dzieci (Q__Q )

      Delete
  12. Śliczny styl, jest przeuroczy ♥ *o*

    ReplyDelete
  13. Bardzo podoba mi się ten styl =^.^=

    ReplyDelete
  14. Bardzo mi się podobają takie kolory!

    ReplyDelete
  15. Słodziutkie. Kolory mi się podobają, ale nie miałabym odwagi się tak ubrać, niestety, nie mój styl :D

    ReplyDelete
  16. Uwielbiam biały kolor, więc dla mnie ten styl jest po prostu geeeenialny *___*

    ReplyDelete
  17. Uwielbiam wszystko co słodkie i dziewczęce. Ja chętnie pójdę do szkoły w czymś przypominającym ten styl :3

    ReplyDelete
  18. Dziewczęta na załączonych obrazkach prezentują się zjawiskowo.
    Lecz ze względu na zamiłowanie do czarnych ubrań źle bym się czuła wkładając taką kreację.
    Przyznam że nawet nie wiem czy bym potrafiła, nie każdemu jest dana umiejętność takiego połączenia elementów garderoby tak, aby wyglądało to ciekawie i estetycznie.
    Lecz sięgając pamięcią czasów gimnazjum miałam zamiłowanie do koloru białego ze względu na pewną postać pochodzącą z mangi "Yami No Matsuei".
    Jedyne co mi z owych czasów pozostało to pragnienie śnieżnobiałych włosów, które staram się uskutecznić.

    ReplyDelete
  19. Bardzo mi się podoba ten styl.

    ReplyDelete
  20. jejuu, jakie słodziutkie :3 kocham delikatne stylizacje, skoro z loli nie wyszło, to może zacznę się tak ubierać :3

    ReplyDelete
  21. Aaaaaale boska torebka na drugim zdjęciu *___*

    ReplyDelete
  22. Na szóstym zdjęciu fajne buciory :3

    ReplyDelete
  23. 3 zdjęcie od góry : dziewczyna wygląda prześlicznie!! Chciałabym być taka ładna :c

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale Ty jesteś ładniejsza *,..,*

      Delete
  24. Wyglądają jak koszule nocne, ale i tak są przesłodkie <3

    ReplyDelete
  25. Styl podoba mi się tak bardzo, ze po długich namysłach i przeglądaniu dziesiątek tumblrów i forów zdecydowałam się założyć bloga o tematyce ściśle związanej z Cult Party : )

    ReplyDelete
  26. Bardzo ładny i dziewczęcy. Wolę jaednak mój styl opierający się na Fairy kei. ^_^

    ReplyDelete