Lepiej podróżować z TLK czy Regio?

12:10 PM

 Jako, że dosyć często podróżuję i korzystam z kolei (około 2 razy w tygodniu, czasem więcej), pomyślałam, że mogłabym napisać na blogu moje spostrzeżenia na temat tego które z pociągów bardziej opłaca się wybierać.

 No na początek weźmy pod lupę cenę. W tym wypadku Regio opłaca się dużo bardziej, za drogę z Malborka do Gdyni trzeba zapłacić 16,10 PLN. Za to jadąc TLK drugą klasą trzeba zapłacić 23 PLN plus 5 PLN za miejscówkę (czyli po prostu miejsce siedzące w pociągu), kiedy już ich nie ma, to płacimy bilet bez tych dodatkowych pięciu złotych, jednak musimy się liczyć z tym, że warunki będą masakryczne, a ludzie (razem z tobą) w pociągu poupychani jak sardynki. W tym wypadku możesz kupić bilet pierwszej klasy, zapłacisz za niego 35,00 PLN plus 5 PLN, jednak to już mijanie się z celem. Czasem wybierałam i tą opcję, jednak pierwsza klasa różni się od drugiej tylko tym, ze w przedziale jest sześć miejsc zamiast ośmiu.

 Jeśli komuś zależy na szybkim dojechaniu na miejsce to nie powinien żałować pieniędzy tylko od razu wybierać TLK. Jadą one krótszymi trasami, zatrzymują się tylko na stacjach dużych miast i są dużo szybsze. Regio się wloką i zatrzymują się na takich zadupiach, że szczerze się zastanawiam czy do niektórych dotarła już cywilizacja. Do tego bardzo lubią się psuć, nie raz wracałam nimi 4 godziny do domu, co jest absurdem. Poza tym TLK ma zawsze pierwszeństwo, to Regio się muszą zatrzymać i czekać aż TLK przejedzie.

 Jeśli chodzi o wygodę, to o dziwo jestem po stronie Regio. Posiadają średniej wielkości wagony z siedzeniami po bokach, ustawionymi po cztery naprzeciwko siebie, ogółem jest bardzo przestrzennie. Za to w TKL jest się ściśniętym razem z siedmioma innymi osobami w malutkim przedzialiku, w którym już ledwo starcza tlenu, oczywiście jeśli jesteś szczęściarzem. Jeśli nie to ciśniesz się z innymi pasażerami na korytarzu o szerokości pół metra gdzie nie ma jakkolwiek się ruszyć.

 Pod względem warunków znowu wygrywa TLK. W jednym wagonie są po dwie toalety, w Regio na sześć wagonów, jedna. Na korytarzach TLK są kontakty, można naładować telefon, oczywiście jeśli chce ci się tam stać i cały czas go pilnować, bo oczywiście w przedziałach ich nie ma. Za to Regio nawet o czymś takim nie pomyślało. Jeśli jesteś głodny to w Regio będziesz dopóki nie dojedziesz na miejsce, w TLK jest wagon barowy gdzie możesz zamówić sobie coś do jedzenia, oczywiście za absurdalnie wysoką cenę. Czasem też chodzi pani z wózkiem, która proponuje herbatkę i przekąski, czasem, bo w większości nie ma jak się przepchać przez ten ciasny korytarzyk.

 Ja jednak częściej wybieram Regio, głównie przez względy finansowe, nie stać mnie na częste podróże TLK, chociaż mogłabym być na miejscu jakąś godzinę szybciej, poza tym są niewygodne. Poza tym TLK w przeciwieństwie do Regio nie zatrzymuje się w dzielnicy w której mieszkam (Gdynia ma aż 9 dworców), a nie uśmiecha mi się jeszcze kupować bilet skm (szybka kolej miejska) z Gdyni Głównej, jak już tyle musiałam zapłacić za pociąg.


stare już, ale je lubię 

You Might Also Like

9 komentarze

  1. regio ma 3 wagony- w każdym jedna łazienka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No chyba nie xD Po pierwsze, Regio zależnie od trasy mają różną ilość wagonów, po 2 na trzy wagony przypada jedna łazienka i na kolejne trzy jedne miejsce z butlą do gaszenia.

      Delete
  2. jedna łazienka przypada na 2 albo 3 przedziały- a to jest jeden wagon.

    ''Na korytarzach TLK są kontakty, można naładować telefon, oczywiście jeśli chce ci się tam stać i cały czas go pilnować, bo oczywiście w przedziałach ich nie ma. Za to Regio nawet o czymś takim nie pomyślało.''- Tu też się nie zgodzę. W nowszych pociągach REGIO (które jeżdżą już b. często) kontakty są przy każdym miejscu siedzącym.

    ReplyDelete
  3. Jeżeli jeździsz tak często to powinnaś wiedzieć, że od kilku miesięcy miejscówka jest wliczona w cenę biletu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jestę biednym studentę, jak wyżej pisze, podróżuję ostatnio Regio.

      Delete
  4. Ja tam z pociągów rzadko korzystam, więc mi bez różnicy ^^''

    ReplyDelete
  5. Lepiej troszeczkę dopłacić i jechać w lepszych warunkach. Zwłaszcza gdy podróż jest daleka :D

    ReplyDelete
  6. Tylko raz jechałam pociągiem o_O

    ReplyDelete