Silikony, czemu należy ich unikać w kosmetykach

3:40 PM

 Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak bardzo szkodzą swoim włosom. Nieświadoma pielęgnacja może niszczyć włosy bardziej niż farbowanie ich czy prostownica! Należy do niej przesadzanie z silikonami. Niestety silikony atakują nas praktycznie zewsząd. Odżywki i maski popularnych koncernów takich jak avon, dove, garnier, glisskur, nivea, syoss itd. zwykle są zwykłymi silikonowymi bombami, a składniki niezbędne w pielęgnacji zawierają w śladowych ilościach. Jednym słowem są to zwykłe śmieci. Jest to główny powód mojej antypatii do dużych firm produkujących kosmetyki.


 Jak działają silikony? W odpowiednim postępowaniu (opisałam je tutaj) chronią włosy. Jednak kiedy są w dużych ilościach oblepiają włos od zewnątrz utrudniając dostęp innym składnikom, cząsteczki silikonów wciskają się pod łuski włosa powodując ich większe odchylenie. W konsekwencji włosy stają się wysuszone, kruche i pozbawione blasku. W tym wypadku przeciętna konsumentka kupuje jeszcze więcej produktów by odratować włosy (a schemat ich działania już znamy) i koło się zamyka. Kto na tym korzysta? Duże koncerny kosmetyczne.

 Jak widać pomimo wszystko czasem przydaje się minimalna wiedza na temat INCI, a co najważniejsze, czytanie recenzji. Co jest smutne, większość drogeryjnych kosmetyków to kosmetyki "śmieciowe". Czemu tak wygląda sytuacja? Bo to jest dla firm opłacalne. Tanie koszty produkcji i drogie ceny, a nieświadome konsumentki i tak kupią o ile produkt będzie dobrze zareklamowany i w przyjemnym dla oka opakowaniu. Jednak nie powinnyśmy całkowicie unikać silikonów, w odpowiednich kosmetykach i odpowiednim zastosowaniu są naszymi dużymi sprzymierzeńcami!

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Ach te nieobliczalne sylikony. Jednak na końcówki uwielbiam *-*
    Zastanawiam się nad Twoją pielęgnacją twarzy.
    Bardzo interesuje mnie jakich kosmetyków używasz przed nakładaniem kremu BB, jakich do jego zmywania, do demakijażu oczu.
    Tak czy inaczej myślę, że to byłby przydatny wpis i niejednej z czytelniczek przypadłby do gustu.

    Pozdrawiam!
    Karolina

    ReplyDelete
  2. Najbardziej śmieszne jest, że niektóre dziewczyny myślą, że jak kupią droższy szampon, np Nivea to będą mieć piękne włosy. A tak naprawdę prosty, tani szampon, np dla dzieci jest dużo lepszy.

    ReplyDelete
  3. Zaczęłam stosować na końcówki serum z silikonem, ale z umiarem (^.^) Bardzo, bardzo przydatny wpis, sporo się dowiedziałam.
    Pozdrawiam cieplutko!
    winter-chan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Garnier to zło. Nie kupujcie. W miesiąc tak zniszczył i wysuszył mi włosy, że zmuszona byłam je skrócić do ramion, kiedy miałam je już dość długie, a wszyscy zachwycali się moimi "błyszczącymi falami". Nie wiem czy w ogóle uda mi się znowu mieć takie włosy...
    Pozdrawiam. ♥

    ReplyDelete