How to edit and retouch photos - tutorial

1:06 PM

 Hello, today I'd like to show you how to edit photos, or at least how I do it. I personally don't like posting photos that aren't perfectly finished, I think it's kinda disrespectful towards the readers and is a sign of carelessness. Of course I have millions of unedited selfies on my personal facebook - still, we shouldn't be ashamed of ourselves. But when I took photos specifically for a blog note or something, I edit them (unless it's a series of photos from some event).
 Hej, w tym poście chciałabym was nauczyć jak retuszować zdjęcia, a dokładniej jak ja to robię. Nie lubię wstawiać na bloga czy facebooka niedopracowanych zdjęć, ja osobiście uważam to za przejaw braku szacunku do czytelnika i niestaranności. Oczywiście na moim prywatnym facebooku mam milion selfie z łapki z różnych wydarzeń, których nawet nie chciało mi się przerabiać, nie popadajmy w paranoje, nie wstydźmy się siebie. Jednak gdy zabieram się za robienie zdjęć konkretnie na potrzeby bloga to dopracowanie ich jest dla mnie konieczne (chyba, że to relacja z danego wydarzenia, wtedy to pomijam i wstawiam jak leci).

 And please, don't believe bloggers who claim that they don't do it, every one of them does, but some aren't confident enough to admit that. And no, it doesn't make them cheating fools, they're just afraid of negative response from their readers/followers. I don't think they should be shamed for that and that people should explicitly search for their bad edits. I guess I don't have to explain how rude this kind of behavior is?
 I proszę was, nie wierzcie bloggerkom, które zarzekają się, że tego nie robią, każda to robi, każda, tylko boją się do tego przyznać bo są za mało pewne siebie. I nie, nie wynika to z tego, że są kłamliwymi pustakami, po prostu się boją nieprzyjemnej reakcji czytelników czy followersów. Nie uważam, że wypada je za to szykanować i wyszukiwać ich słabych przeróbek. Chyba nie muszę wam uświadamiać jak bardzo niegrzeczne jest to zachowanie?

 But I didn't want to talk about that right now. Here, I'll teach you how to retouch your photos easily. You'll be surprised how easy it is and I can guarantee that if you try, you'll like it. I think the main problem people think of when they hear about photo editing is the fact that they don't know any software for that, and photoshop is really expensive (which makes photo-editing feel "elitist"). I use a small chinese freeware program called Xiuxiu, which can be downloaded here. Unfortunately there's no other language than chinese, but I promise it's simple enough.
 Ale nie o tym ten post. Tutaj ja nauczę was jak sami możecie w łatwy sposób retuszować swoje zdjęcia. Sami się zdziwicie jakie to proste i gwarantuję wam, że jak raz się za to zabierzecie to to polubicie. Myślę, że głównym problemem, przez który ludzie uważają retuszowanie zdjęć za jakieś "elitarne" jest to, że nie znają programów, które to umożliwiają, a taki photoshop kosztuje miliony monet. Ja używam do tego małego, darmowego, chińskiego programu Xiuxiu, którego możecie pobrać stad. Niestety nie ma on wersji w jakimkolwiek innym języku, ale gwarantuję wam, że jest on bardzo prosty.

 After it's installed, open our photo with it - here's mine, right from the camera:
 Gdy już go zainstalujemy to otwieramy przez niego nasze zdjęcie, tak wygląda moje, świeżutkie, prostu z aparatu:


 First thing I use is the liquify tool, which allows to move objects around in the photo, in xiuxiu it's the second tool (the one with a mouth icon). I fix everything that went wrong with the photo itself, you probably know that your nose can look much bigger than it really is because of the perspective and such, or that the shadows can look weird on your skin. (Some time ago I had a photoshoot with a photographer that took pretty much all the photos with the camera being positioned too low, the results were painful, seriously, I wouldn't recommend that). In this case I make the nose smaller, fix the jawline because I'm slowly growing a double chin (time to loose some weight Momo ;_;), slightly expand the inner corners of the eyes and fix the shadow on my nose.
 Pierwszą czynnością za jaką się zabieram jest liquify tool, czyli narzędzie pozwalające przesuwać elementy na zdjęciu, w xiuxiu jest to druga opcja od góry ze zdjęciem wagi. Poprawiam tam to co na zdjęciu wyszło źle, sami pewnie wiecie jak ze względu na perspektywę wasz nos może wydać się większy od oryginału czy cienie dziwnie ustawić się na skórze. (Kiedyś miałam sesję z panią fotograf, która każde zdjęcie robiła mi od dołu, efekty były bolesne, naprawdę, nie polecam). W tym wypadku zmniejszyłam sobie nosek, poprawiłam linię szczęki bo powoli zaczyna mi się tam tworzyć podwójny podbródek (oj Momo, trzeba schudnąć ;_;), delikatnie wydłużyłam wewnętrzne kąciki oka i poprawiłam ten cień co mi się zrobił na nosku.


 Another thing I fix often are the shadows - I need to keep doing that until I'll be able to afford good lighting, but I think that many people have similar problems. I use the eleventh tool counting from the top (the one with bags under the eyes - btw, it's also useful for that, but fortunately enough, my concealer is everything I need for this). Anyways, I select the unnecessarily darker parts of the photo, and it brightens them a bit.
 Kolejną rzeczą którą równie często poprawiam na zdjęciach są cienie, dopóki nie uzbieram na porządne oświetlenie do zdjęć to będę musiała się z tym borykać, ale myślę, że każdy ma podobny problem. Używam do tego jedenastego narzędzia od góry, tego które ma na sobie zdjęcie cieni pod oczami, a właśnie, do tego też się przydaje, ale na szczęście mój korektor mi w tym wypadku wystarcza. No w każdym razie zaznaczam nim ciemne fragmenty na zdjęciu które mi się nie podobają, a on mi je delikatnie rozjaśnia.



 If everything looks good enough in terms of lighting and aesthetics, I select the fifth tool counting from the bottom, choose the second option and put the slider to the left (see the pic). It brightens the skin nicely, yet doesn't introduce the 'mask' effect. I'd also recommend the fourth (counting from the top) option to everyone with skin problems - it's great for removing pimples and such.
 Jeśli już wszystko wygląda wystarczająco dobrze jeśli chodzi o estetykę i światło to zabieram się za piąte narzędzie od dołu i wybieram jego drugą opcję po czym przesuwam suwak na lewo, tak jak na obrazku. To bardzo ładnie rozświetla i wygładza skórę na zdjęciu nie tworząc efektu maski. Dla osób z problemami skórnymi polecam też czwartą opcję od góry, która znakomicie usuwa wszelkie pryszcze.


 After I finish editing the face, I go back to the second tab and select the blur tool from the bottom left corner. I like this tool, you can choose which parts to blur and change the blur intensity. I blur the background.
 Kiedy już skończyłam zabawę z twarzą na zdjęciu to wracam do drugiej zakładki (te karty na górze) i wybieram tam z dołu po lewej stronie opcję rozmazywania tła, lubię ją, można tam ustalić co dokładnie chcemy by było ostre a co zblurowane jak i poziom tego bluru. Ja rozmazuję tło, dzięki temu zdjęcie wygląda profesjonalniej i estetyczniej.


 When I decide that everything looks good, I start putting the filters - they're in the right column, grouped by tabs. You can choose the intensity after clicking on each effect. It's also possible to combine them. I like cool colors, so I use them often.
 Gdy uważam, że wszystko wygląda już dobrze to zabieram się za dodawanie filtrów do zdjęcia, są one w prawej kolumnie, pogrupowane w kilku różnych zakładkach. Gdy na nie klikniecie możecie ustalić ich natężenie, ale też nakładać jeden na drugi by uzyskać oczekiwany rezultat, ja bardzo lubię zimne kolory więc używam ich najczęściej.


Here's the final image:
A tak wygląda efekt końcowy:



 As you can see, it's really easy and anyone can do this. Only a few minutes of work can make a huge difference. I think it's a very useful tool, especially for everyone who need to fix their skin, or if you just want to make your photos look good for a blog or anything. And no, I don't agree with people who yell "it's not you anymore!" - of course it's not me, I'm not a photo, I'm a human being on the other side of the screen and I'm disappointed by your stupidity.
 Jak widać, jest to bajecznie proste i każdy może się za to zabrać. Kilka minut pracy w programie, a zdjęcie wygląda tysiące razy lepiej. Myślę, że to jest bardzo przydatne narzędzie, szczególnie dla osób, którym zależy na tym aby poprawić stan cery, czy tak jak mi tworzyć bloga z ładną oprawą graficzną. I nie, nie zgodzę się z osobami, które zaczną krzyczeć "to już nie jesteś ty!" no jasne, że nie, nie jestem zdjęciem, jestem osobą, która jest po drugiej stronie ekranu i załamuje się nad twoją głupotą.

 Everything is for people, don't forget about that, and if we can make the world prettier - just do it, even if only in the virtual one :)
 Wszystko jest dla ludzi, nie zapominajmy o tym, a jeśli jesteśmy w stanie uczynić świat ładniejszym, nawet ten wirtualny to to róbmy :)

You Might Also Like

7 komentarze

  1. Osobiście uważam, że jesteś urocza i nie potrzebujesz fotoszopa :c ale też rozumiem Cię doskonale, aparat nigdy nie odda rzeczywistego wyglądu, nawet jeżeli na żywo jest pięknie to na zdjęciu niekoniecznie XD
    I podziwiam że się przyznałaś do przesuwania linii... Ja bym nie umiała, boję się nawet myśleć ile Ty hejtów zbierzesz za to. A przecież połowa ludzi (w tym ja) kiedyś tak zrobiła. I tak długo jak ktoś nie zmienia się całkowicie, to nei ma w tym nic złego

    ReplyDelete
  2. Świetny post ^^
    Ja tam nie mam nic do przerabiania zdjęć, byleby zachować jakiś umiar ^^

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Muszę przetestować to narzędzie do usuwania syfów :D

    ReplyDelete
  5. Cudnie! Aż się pobawię tym programem! Już raz próbowałam ale 'chińskie krzaczki' mnie przerosły ;)

    ReplyDelete
  6. XiuXiu jest proste w swej obsłudze na tyle, że łatwo przesadzić... niestety. Niektóre osoby wyglądają wtedy creepy.
    Ja osobiście mam problem z przerabianiem swoich zdjęć. Kiedyś odrobinę zmniejszyłam sobie nosek i twarz i wrzuciłam to zdjęcie, jako profilowe. Dziwnie się z tym czułam, jakbym oszukiwała samą siebie, więc wrzuciłam zdjęcie bez przeróbek. XiuXiu służy mi do usuwania pryszczy i ozdabiania fotek xd
    Iris

    ReplyDelete
  7. Jak zawsze cudownie :) Jak tylko skończę cosplaye muszę zrobić to seifuku (za jakieś 10 lat x.x), a tutorial editu zdjęć zawsze się przydaje!

    ReplyDelete